09:00

To jest prawdziwy sztos!

Macie taki przepis, który jest po prostu majstersztykiem?
Ja chyba właśnie taki popełniłam...


Jabłka już od dłuższego czasu kojarzą mi się z jesienią. A w połączeniu z cynamonem, ojeju!
Od dawno już chodziło za mną ciasto z jabłkami, a dziś postanowiłam je zrobić.
A czego użyłam? Przeczytasz poniżej :)

Ciasto: 

  • 250 g mąki
  • 150 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 2 jajka, a właściwie żółtka (białka zostaw, przydadzą Ci się)
Mąkę, sól i cukier puder wymieszaj w misce (mi wygodniej było na stolnicy). Dodaj pokrojone masło i żółtka, ręcznie wyrabiaj na gładką, puszystą masę. Jeśli ciastko wyjdzie Ci za twarde- dodaj 1-2 łyżki wody. Jeśli zaś za rzadkie i zbyt klejące- dosyp trochę mąki. Pamiętaj- ciasto ma być delikatne. Spłaszcz ciasto trochę wałkiem, zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na 30 minut. 

Nadzienie:
  • 4 duże jabłka
  • cynamon
  • słodzidło
  • 1/2 szklanki wody
Jabłka obierz ze skórki, usuń gniazda nasienne i pokrój w kostkę i wsyp do miski. Wymieszaj z cynamonem i słodzidłem. Wszystko przesyp do głębokiej patelki lub garnka, wstaw na mały ogień. Dolej wodę, co jakiś czas mieszając. Gotuj pod przykryciem aż do zmiękczenia jabłek. Jeśli sos wyjdzie za rzadki- wsyp troszkę mąki, cały czas mieszając, by nie powstały grudki. Odstaw do wystudzenia

Kruszonka:
  • 150 g mąki
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 120 g masła
  • szczypta soli
  • 80 g cukru
Wsyp wszystko do miski i ręcznie mieszaj, aż zaczną powstawać grudki. Wsadź do lodówki

Przygotowanie: 
  1. Formę o średnicy ok. 24 cm (u mnie forma do tarty) wysmaruj masłem i wyłóż schłodzonym ciastem na spodzie i brzegach. Na ciasto połóż papier do pieczenia, a na nim wysyp groch, fasolę ryż lub monety (w ten sposób na cieście nie powstaną bąble). Piecz przez 15 minut w temperaturze 200 stopni. Po tym czasie zdejmij papier z obciążeniem i wstaw do piekarnika jeszcze na 10 minut. 
  2. Jabłka wyłóż na ciasto, ubij pozostałe białka na pianę i łyżką wyłóż na wierzch jabłek. Włóż do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz przez 10 minut. Po tym czasie na pianę wysyp kruszonkę i ponownie wstaw do piekarnika na 20-30 minut. 
  3. Podawaj samodzielnie lub z lodami- gotowe! 
Kruszonka jest wyśmienicie chrupiąca, pianka delikatna, jabłka w nadzieniu słodkie i chrupiące, a ciasto kruche i rozpływające się w ustach... 



3 komentarze:

  1. Musi być pysznie <3 Uwielbiam wszystkie ciasta z kruszonką :)
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta jest tak pysznie chrupiąca :)
      Zapraszam, zapraszam

      Usuń
  2. Ta jest tak pysznie chrupiąca :)
    Zapraszam serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Copyright © Obiektywistka , Blogger